Veszprémi Kossuth Lajos Általános Iskola

  • A betűméret növelése
  • Alapértelmezett betűméret
  • A betűméret csökkentése

Különös közzétételi lista 2021/22-es tanév

E-mail Nyomtatás PDF

Különös közzétételi lista

2022/23-as tanév

Közzétevő:

Veszprémi Kossuth Lajos Általános Iskola
8200 Veszprém, Budapest út 11.
OM azonosító: 037030

1.) A pedagógusok iskolai végzettsége és szakképzettsége:

Iskolai végzettség
Szakképzettség
főiskola tanító
egyetem 
okleveles magyar nyelv és irodalom szakos bölcsész, középiskolai tanár
főiskola
angol szakos általános iskolai tanár
egyetem okleveles testnevelő tanár, gyógytestnevelő
főiskola tanító, fejlesztő pedagógus
főiskola, egyetem tanító, közoktatás-vezető pedagógus szakvizsga
főiskola tanító, angol szakos tanító
főiskola tanító
egyetem okleveles földrajztanár, okleveles történelem és állampolgári ismertek tanára
főiskola tanító,  közoktatás-vezető pedagógus szakvizsga
főiskola, egyetem
tanító,  rajz szakos középiskolai tanár, közoktatás-vezető pedagógus szakvizsga
főiskola, egyetem
okleveles technika tanár, általános és középiskolai földrajz tanár, középiskolai történelem tanár
főiskola tanító, fizika szakos általános iskolai tanár
főiskola tanító
főiskola ének, történelem szakos általános iskolai tanár
főiskola fizika-kémia szakos általános iskolai tanár, közoktatás-vezető pedagógus szakvizsga
főiskola tanító
főiskola, egyetem
matematika-technika szakos általános iskolai tanár,
technika és informatika szakos középiskolai tanár, közoktatás-vezető pedagógus szakvizsga
főiskola tanító, fejlesztő pedagógus
főiskola tanító
főiskola tanító
főiskola tanító
főiskola biológia-testnevelés szakos általános iskolai tanár, közoktatás-vezető pedagógus szakvizsga
főiskola tanító
főiskola
tanító, közoktatás-vezető pedagógus szakvizsga
főiskola
biológia-rajz szakos általános iskolai tanár, közoktatás-vezető pedagógus szakvizsga
főiskola matematika-testnevelés szakos általános iskolai tanár
főiskolai, egyetem matematika-számítástechnika szakos általános iskolai tanár, informatika szakos középiskolai tanár
egyetem okleveles német nyelv és irodalom szakos bölcsész és tanár
főiskola tanító
főiskola rajz, vizuális kultúra tanár
egyetem okleveles magyar nyelv és irodalom, történelem szakos bölcsész és tanár
egyetem magyar nyelv és irodalom szakos általános iskolai és középiskolai tanár, német szakos középiskolai tanár
egyetem angol nyelv és irodalom szakos középiskolai tanár

 

2.) A nevelő és oktató munkát segítők száma, feladatköre, iskolai végzettsége, szakképzettsége

feladatkör iskolai végzettség
szakképzettség
pedagógiai asszisztens
középiskolai érettségi
pedagógiai asszisztens szakképzés
rendszergazda középiskolai érettségi
hangtechnikus, hangmester, ECDL
iskolatitkár középiskolai érettségi érettségi, pénzügyi-számviteli ügyintéző,

3.) Az országos mérés-értékelés eredményei, évenként feltüntetve

év iskolai átlag   
országos átlag  
matematika 6. évfolyam
2003
523
2004
596
2008
584 499
2009 520
489
2010 1596 1498
2011 1631 1486
2012 1664 1489
2013 1643 1489
2014 1622 1491
2015 1639 1497
2016 1634 1521
2017 1668 1497
2018 1692 1499
2019 1635 1495
2020 a mérés elmaradt a mérés elmaradt
2021 1516 1468
szövegértés 6. évfolyam
2003
538
2004
572
2008
572 519
2009
557
513
2010 1608 1483
2011 1576 1465
2012 1603 1472
2013 1679 1497
2014 1642 1577
2015 1630 1488
2016 1672 1536
2017 1664 1503
2018 1701 1492
2019 1653 1499
2020 a mérés elmaradt a mérés elmaradt
2021 1542 1478
matematika 8. évfolyam
2004 554
2006 564
2007 536
2008 554 497
2009
539
484
2010 1818 1622
2011 1669 1601
2012 1761 1612
2013 1783 1620
2014 1736 1617
2015 1792 1618
2016 1749 1624
2017 1787 1612
2018 1818 1614
2019 1797 1624
2020 a mérés elmaradt a mérés elmaradt
2021 1755 1609
szövegértés 8. évfolyam
2004
530
2006 543
2007 531
2008 556 506
2009
536
502
2010 1723 1583
2011 1642 1577
2012 1700 1567
2013 1670 1555
2014 1685 1557
2015 1756 1567
2016 1747 1602
2017 1705 1571
2018 1746 1602
2019 1735 1608
2020 a mérés elmaradt a mérés elmaradt
2021 1731 1590

4.) Az iskola lemorzsolódási, évismétlési mutatói

tanév

évismétlő gyermekek

száma az adott évben

2003/2004. 4
2004/2005.
0
2005/2006.
1
2006/2007.
7
2007/2008. 6
2008/2009.
1
2009/2010.
2
2010/2011. 1
2011/2012. 2
2012/2013. 1
2013/2014. 1
2014/2015. 1
2014/2015. 0
2015/2016. 0
2016/2017. 2
2017/2018. 0
2018/2019. 0
2019/2020. 0
2020/2021. 2
2021/2022. 1

5.) Felvételi eredmények:

2021/2022-es tanév

Az 50 nyolcadikos tanuló közül felvétel nyertek

30-an gimnáziumba (60 %) (10-en a Lovassyba, 7-en a Vetésibe, 5-en a Padányi Biró Márton Római Katolikus Gimnáziumba, 1 tanuló a balatonalmádi Magyar-Angol Tannyelvű Gimnáziumba, 1 tanuló Lóczy Lajos Gimnáziumba, 2 tanuló a Noszlopy Gáspár Gimnáziumba, 2 tanuló Thury György Gimnáziumba, 1 tanuló a III. Béla Gimnáziumba).
17-en szakgimnáziumba (34 %),
3-an szakközépiskolába (6 %).

2020/2021-es tanév

Az 57 nyolcadikos tanuló közül felvétel nyertek

25-en gimnáziumba (44 %) (10-en a Lovassyba, 9-en a Vetésibe, 2 tanuló a balatonalmádi Magyar-Angol Tannyelvű Gimnáziumba, 1 tanuló Lóczy Lajos Gimnáziumba, 1 tanuló a Fehérlófia Waldorf Gimnáziumba, 1 tanuló a Noszlopy Gáspár Gimnáziumba, 1 tanuló Thury György Gimnáziumba).
29-en szakgimnáziumba (51 %),
3-an szakközépiskolába (5 %).

2019/20-as tanév

Az 57 nyolcadikos tanuló közül felvétel nyertek

38-an gimnáziumba (67%) (24-en a Lovassyba, 4-en a Vetésibe, 6 tanuló a balatonalmádi Magyar-Angol Tannyelvű Gimnáziumba, 1 tanuló Lóczy Lajos Gimnáziumba, 2 tanuló a Padányi Bíró Márton Gimnáziumba, 1 tanuló a Noszlopy Gáspár Gimnáziumba).
16-an szakgimnáziumba (28 %),
3-an szakközépiskolába (5 %).

2018/19-es tanév

Az 56 nyolcadikos tanuló közül felvétel nyertek

31-en gimnáziumba (65%) (14-en a Lovassyba, 9-en a Vetésibe, 1 tanuló a balatonalmádi Magyar-Angol Tannyelvű Gimnáziumba, 1 tanuló Krúdy Gyula Gimnáziumba, 2 tanuló a Padányi Bíró Márton Gimnáziumba, 1 tanuló a Lánczos Gimnáziumba, 3 tanuló a Noszlopy Gáspár Gimnáziumba).
22-en szakgimnáziumba (39 %),
3-an szakközépiskolába (6 %).

2017/18-as tanév

Az 55 nyolcadikos tanuló közül felvétel nyertek

36-an gimnáziumba (65%) (15-en a Lovassyba, 5-en a Vetésibe, 8 tanuló a balatonalmádi Magyar-Angol Tannyelvű Gimnáziumba, 3 tanuló Lóczy Lajos Gimnáziumba, 2 tanuló a Padányi Bíró Márton Gimnáziumba, 1 tanuló a Thuri György Gimnáziumba, 1 tanuló a Noszlopy Gáspár Gimnáziumba, 1 tanuló a III. Béla Gimnáziumba).
17-en szakgimnáziumba (33 %),
2-en szakközépiskolába (2 %).

2016/17-es tanév

Az 55 nyolcadikos tanuló közül felvétel nyertek

27-en gimnáziumba (49,1%) (14-an a Lovassyba, 5-en a Vetésibe, 1 tanuló a balatonalmádi Magyar-Angol Tannyelvű Gimnáziumba, 1 tanuló a Noszlopy Gáspár Gimnáziumba).
24-en szakgimnáziumba (43,6 %),
4-en szakközépiskolába (7,3 %).

2015/16-os tanév

A 49 nyolcadikos tanuló közül felvétel nyertek

32-en gimnáziumba (65%) (16-an a Lovassyba, 9-en a Vetésibe, 3-an a balatonalmádi Magyar-Angol Tannyelvű Gimnáziumba, 3 tanuló a Medgyaszay István Gimnáziumba).
15-en szakközépiskolába (31 %),
2-en szakiskolába (4 %).

2014/15-ös tanév

Az 58 nyolcadikos tanuló közül felvétel nyertek

34-en gimnáziumba (59%) (14-en a Lovassyba, 12-en a Vetésibe, 4 tanuló a balatonalmádi Magyar-Angol Tannyelvű Gimnáziumba,  52%).
22-en szakközépiskolába (38 %),
2-en szakiskolába (3 %).

2013/14-es tanév

Az 52 nyolcadikos tanuló közül felvétel nyertek

29-en gimnáziumba (56%) (9-en a Lovassyba (8-an a matematika tagozatra), 14-en a Vetésibe, 2 tanuló a balatonalmádi Magyar-Angol Tannyelvű Gimnáziumba,  48%).
23-an szakközépiskolába (44 %),
Ebben az évben senki nem ment szakiskolába.

2012/13-as tanév

Az 54 nyolcadikos tanuló közül felvétel nyertek

32-en gimnáziumba (59%) (11-en a Lovassyba, 12-en a Vetésibe, 4 tanuló a balatonalmádi Magyar-Angol Tannyelvű Gimnáziumba,  48%).
16-an szakközépiskolába (30 %),
6-an szakiskolába (11 %).

2011/12-es tanév

Az 53 nyolcadikos tanuló közül felvétel nyertek

32-en gimnáziumba (60%) (7-en a Lovassyba, 7-en a Vetésibe, 5 tanuló a balatonalmádi Magyar-Angol Tannyelvű Gimnáziumba, 1 tanuló a budapesti Fazekas Gyakorló Gimnáziumba, 38%), 2-en a Padányiba, 5-en az Ipariba, 2 tanuló III. Béla Gimnáziumba (Zirc) rajztagozatra, 1 tanuló Pannonhalmára a Bencés Gimnáziumba, 1 tanuló a Medgyaszayba, 1 tanuló a Táncművészetire (Budapest).
17-en szakközépiskolába (32 %),
4-en szakiskolába (8 %).

2010/11-es tanév

Az 49 nyolcadikos tanuló közül felvételt nyertek

27-en gimnáziumba (55 %) (6-an a Lovassy, 7-en a Vetési, 2-en a balatonalmádi gimnáziumba (30 %))
16-an szakközépiskolába (33 %),
6-an szakiskolába (12%).

2009/10-es tanév

Az 57 nyolcadikos tanuló közül felvételt nyertek

33-an gimnáziumba (58 %) (12-en a Lovassy, 7-en a Vetési, 5-en a balatonalmádi gimnáziumba (42 %))
22-en szakközépiskolába (39 %),
2-en szakiskolába.

2008/09-es tanév

Az 55 nyolcadikos tanuló közül felvétel nyertek

28-an gimnáziumba (51 %) (10-en a Lovassyba, 3-an a Vetésibe, 1 tanuló a balatonalmádi Magyar-Angol Tannyelvű Gimnáziumba, 3-an a pápai Református Gimnáziumba, 2-en az Ipariba, 4-en a zirci III. Béla Gimnázium rajztagozatára, 3-an a balatonfüredi Lóczy gimnáziumba 2-en a Medgyaszayba)
22-en szakközépiskolába,
5-en szakiskolába.

2007/08-as tanév

Az 56 nyolcadikos tanuló közül felvétel nyertek

29-en gimnáziumba (52 %) (8-an a Lovassyba, 6-an a Vetésibe, 6-an a balatonalmádi Magyar-Angol Tannyelvű Gimnáziumba, 4-en a Padányiba, 3-an az Ipariba, 2-en a Medgyaszayba)
22-en szakközépiskolába (7-en a Közgazdaságiba, 1 tanuló a Padányiba, 4-en az Ipariba, 3-an a Gastrokerbe, 1 tanuló Róth Gyula Szakközépiskolába, 1 tanuló a Medgyaszayba, 2-en a Táncsicsba, 3-an a SÉF-be)
5-en szakiskolába.

2006/07-es tanév

Az 50 nyolcadikos tanuló közül felvételt nyertek

24-en gimnáziumba (48 %) (6-an a Lovassy gimnáziumba, 5-en Vetésibe, 3-an a balatonalmádi Magyar-Angol Tannyelvű Gimnáziumba)
16-an szakközépiskolába,
10-en szakiskolába.

2005/06-os tanév

A 61 nyolcadikos tanuló közül felvételt nyertek

28-an gimnáziumba  (46 %) (14-en a Lovassy gimnáziumba, közülük 11-en a matematika tagozatra, 5-en a Vetési gimnáziumba, 3-an a balatonalmádi Magyar-Angol Tannyelvű Gimnáziumba)
28-an szakközépiskolába,
5-en szakiskolába.

6.) A tanórán kívüli egyéb foglalkozások igénybevételének lehetősége

A tanórán kívüli kínálatunkról a Pedagógiai Program nyilatkozik, mely ide kattintva olvasható el.

A tanórán kívüli kínálatunk szervezésének módját pedig a Házirend határozza meg, mely itt olvasható.

7.) A hétvégi házi feladat szabályai, iskolai dolgozatok szabályai

A Házirend szabályozza:

5.3. A hiányzás miatti tanulmányi elmaradást pótolni kell. A tanuló feladata, hogy megkérdezze a házi feladatot. A tanuló és a szülő segítséget kérhet a szaktanártól.

11.12. A témazáró dolgozatok időpontját a nevelők legalább 1 héttel előbb közlik. Alsó tagozaton 1 nap csak 1 témazárót, felső tagozaton 1 nap legfeljebb kettőt írathatnak a nevelők. Az írásbeli feleleteket és a témazáró dolgozatokat kijavítva 10 tanítási napon belül a tanulók megkapják. Ha nem, akkor az érdemjegyet csak a tanuló egyetértésével lehet beírni. A javítási időt a szaktanár csak indokolt esetben - például betegség, előre nem látott akadályoztatás - lépheti túl. Vita esetén az igazgató dönt.

4.25 A kijavított dolgozatokat, miután a gyermek megtekintette, a szaktanár visszaszedi. A szülő a következő módon nézheti meg ezeket:
-        az éves rendes fogadó órákon (novemberben és áprilisban);
-        a szaktanár heti fogadó óráján;
-        a szaktanárral előre egyeztetett időpontban.

Az iskola nem szabályozza külön a hétvégi házi feladat szabályait.

8.) A tanév rendje

A tanév részletes és pontosított rendje a honlapon található az aktuális események menüpontban.

9.) Iskolai osztályok száma, az egyes osztályokban tanulók száma

osztály
a tanulók száma
1. a
24
1. b
23
2. a
23
2. b
20
3. a
22
3. b
18
4. a
26
4. b
26
5. a
26
5. b
22
6. a
26
6. b
23
7. a
29
7. b
29
8. a
29
8. b
26

10.) Az osztályozó vizsga tantárgyankénti, évfolyamonkénti követelményei, a tanulmányok alatti vizsgák tervezett ideje

Az osztályozó vizsga feltételeit a 20/2012. EMMI rendelet 64.§-a szabályozza.
Az osztályozóvizsga időpontjának meghatározásával egy időben:

  • az iskola írásban tájékoztatja a tanuló szüleit a vizsga időpontjáról, helyszínéről, a jelentkezés módjáról,
  • a szaktanár írásban közli a tanulóval a vizsgatárgyi követelményeket.

Javító- és osztályozóvizsgák az igazgató által kijelölt időpontban tehetők. A szaktanár tanév végén, ill. az osztályozóvizsga előtt megfelelő időben az alapkövetelményeket figyelembe véve felkészülést segítő feladatokat jelöl ki, melyek megoldását a tanulónak vizsga előtt be kell mutatni.
Osztályozó vizsgát a magántanulónak félévkor és tanév végén kell tenni a határozatban megjelölt időpontban.
Javító- ill. osztályozóvizsgára való jelentkezés a bizonyítvány benyújtásával történik. Az osztályozóvizsga időpontját a vizsga előtt 1 hónapon belül kell kijelölni.
A vizsgabizottság kijelölése az igazgatóhelyettes feladata. A vizsgabizottság legalább 3 tagú, egy elnök és 2 tag, akik a vizsgáztató tanár vagy tanító és egy azonos szakos pedagógus, aki a jegyzőkönyvet is vezeti. A jegyzőkönyvet mindhárman aláírják.
Ha a tanuló a javító- és osztályozóvizsgán nem jelenik meg és távolmaradását nem igazolja, akkor a szülőt értesíteni kell a mulasztásról és az újabb vizsgaidőpontot kell kijelölni.

11.) Iskolai osztályok száma, illetve az egyes osztályokban tanulók létszáma

Az iskolai osztályok számáról és az egyes osztályokban tanulókról az információk ide kattintva olvashatók.

12.) A felvételi lehetőségekről szóló tájékoztató

Az iskolába nincs felvételi vizsga. Az induló osztályokról a fenntartó dönt. Évfolyamonként kettő osztályban folyik az oktatás emelt szintű matematika tanrenddel, illetve normál tanrenddel.

13.) A beiratkozásra meghatározott idő, a fenntartó által engedélyezett osztályok, csoportok száma

A beiratkozás időpontja a 2023/2024-es tanévre: 2023. április 20-21.
A fenntartó 16 osztályt engedélyezett.

14.) A térítési díj, a tandíj, egyéb díjfizetési kötelezettség (a továbbiakban együtt: díj) jogcíme és mértéke, továbbá tanévenként, nevelési évenként az egy főre megállapított díjak mértéke, a fenntartó által adható kedvezmények:

A díjak meghatározásakor a 229/2012. (VIII.28.) kormányrendelet III. fejezetében rögzítettek szerint és a fenntartó utasításai szerint járunk el.

15.) A fenntartó nevelési-oktatási intézmény munkájával összefüggő értékelésének nyilvános megállapításai és azok ideje, a köznevelési alapfeladattal kapcsolatos - nyilvános megállapításokat tartalmazó - vizsgálatok, ellenőrzések felsorolása, azoknak ideje, az Állami Számvevőszék ellenőrzéseinek nyilvános megállapításai, egyéb ellenőrzések, vizsgálatok nyilvános megállapításai idő, a fenntartó által engedélyezett osztályok, csoportok száma

Nincs tudomásunk ilyen nyilvános megállapításokról.

16.) A nevelési-oktatási intézmény nyitva tartásának rendje, éves munkaterv alapján a nevelési évben, tanévben tervezett jelentősebb rendezvények, események időpontjai

A nevelési-oktatási intézmény nyitva tartásának a rendjét a Szervezeti és Működési Szabályzata tartalmazza, mely itt olvasható.

Az iskola aktuális rendezvénynaptára  itt olvasható.

17.) A pedagógiai-szakmai ellenőrzés megállapításai

Nincs tudomásunk ilyen nyilvános megállapításokról.

18.) A szervezet és működési szabályzat, a házirend és a pedagógiai program

Az iskola aktuális Szervezeti és Működési SzabályzataHázirendje és Pedagógiai Programja megtalálható az Iskoláról menü Dokumentumok almenüjében, melyek innen is megnyithatók.

Módosítás dátuma: 2022. október 16. vasárnap, 18:15